بهزادنبوی

جبهه اصلاحات مدتی بعد در مقابل موسوی به حمایت از خاتمی پرداخته بود. موسوی در بیانیه خود خواهان «براندازی سخت» شده در حالی‌که خاتمی مانیفست «براندازی نرم» را مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق- دوره ریاست بهزاد نبوی در جبهه اصلاحات به پایان رسیده اما تکلیف رئیس بعدی این گروه سیاسی هنوز مشخص نشده است. برخی اخبار حکایت از آن دارد که بهزاد نبوی مورد اقبال اعضای جبهه اصلاحات قرار نداشته و به زودی فردی جدید جانشین چریک اصلاحات خواهد شد.

گفته شده است افرادی چون علی شکوری راد و حسین مرعشی از جمله افرادی هستند که شانس این را دارند که رئیس جبهه اصلاحات شوند.

علی شکوری راد دبیر کل سابق حزب اتحاد(شعبه سیاسی حزب منحله مشارکت) در روزهای اخیر رایزنی‌های ویژه‌ای را آغاز کرده و تمایل دارد رئیس اصلاح‌طلبان شود. گفته شده است بخشی از مواضع رادیکال شکوری‌راد در ماه‌های اخیر به دلیل جلب توجه اعضا بوده است.

پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و شکست نامزد اصلاح‌طلبان(همتی) با رای دو میلیونی که کمتر از آرای باطله بود برخی از اصلاح‌طلبان انتقادات جدی نسبت به نبوی مطرح کرده و حتی حزب اتحاد ملت بهزاد نبوی و حزب کارگزاران را متهم به نظرسازی درباره میزان رای عبدالناصر همتی در انتخابات کردند.

تاج‌زاده، حجاریان و علوی‌تبار از جمله افرادی بودند که با اعلام خبر مرگ اصلاحات، بهزاد نبوی را ژنرالی پیر خواندند که توانایی‌های سیاسی خود را از دست داده است!

در طی اغتشاشات محله محور سازمان سیا نیز جناح رادیکال جبهه اصلاحات بهزاد نبوی را تحت فشار قرار داده که نتیجه آن انتشار یک بیانیه در حمایت از آشوب‌ها بوده است. جبهه اصلاحات مدتی بعد در مقابل موسوی به حمایت از خاتمی پرداخته بود. موسوی در بیانیه خود خواهان «براندازی سخت» شده در حالی‌که خاتمی مانیفست «براندازی نرم» را مطرح کرده است.

برخی کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که حذف بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات را باید در ادامه هژمونی «خط براندازی سخت» در جبهه اصلاحات ارزیابی کرد، برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا جبهه اصلاحات آماده آن شده است که خروج از نظام را به صورت علنی اعلام کند؟ به زودی جبهه اصلاحات به این سوال پاسخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    9 2
    پدر خوانده رو که نمیشه حذف کرد. ایشون خبر کشته شدن کشمیری رو جار میزد که یارو بتونه فرار کنه بعداً هم شد وزیر مگه میشه حذف ش کرد
  • سید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 3
    به فضل و لطف پروردگار فرقه تهوع آور اصلاح طلبان چنان مضمحل شده است که ملت ایران برای ده ها سال از شرّ وجودشان آسوده شده باشد! دلیل آن هم این که اگر این نحله هنوز می توانست کاری برای اربابان بکند، غربی ها در اغتشاشات و فتنه اخیر این گروهک های منفور از سوی ملت مانند سلطنت طلبان و منافقان و تجزیه طلبان را به میدان نمی آوردند!!!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    4 1
    آقای رئیسی نمی خواهد از تجارب مدیریتی بهزاد نبوی در مجموعه مدیران و مسولان مملکت استفاده کند ؟!
  • علی افصحی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 1
    جبهه اصلاحات دیگر بعید می نماید که درون نظام تعریف شود چرا که دیری است که جناح فراریانش اصلا فراتر از براندازی را مشق می کنند! و جناج داخلی اش با جریان براندازان و فرانراز آنان، دل داده وقلوه می ستانند فراریان نزد «عزیز امصار غرب وحشی»! یادآور حق آب وگل اصلاحات آمریکایی داخلی اند و متقابلا اصلاح طلبان منافق داخلی در قامت ستاد خبری آن ها عمل می کنند.ریاست نبوی به خاطر «شیخوخیتش»بوده همانند خلیفه سوم!و الا همه کاره مروان ها و معاویه ها بودند در قامت خاتمی ، موسوی خوئینی ها، تاج زاده، حجاریان و...این که چه کسی ریاست این جبهه بد ترکیب و بی ریخت اصلاح طلبان فاسد را برعهده می گیرد مهم نیست مهم آن است که دیگر اصلاحات آمریکایی بد جوری خاکی رفته و تنها راه بقائش توبه که بعید می نماید و یا در تکیه بر خارج دانسته و تلاش خواهد کرد که با رویکرد الصاق شدگی به عرب وحشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز را به چالش بکشد. انتخاب چهره هایی چون شکوری راد کار انقلابیون را نسبت به موجود عجیب الخلقه بی سر وته آسان تر می سازد چرا که تفاوت شکوری با تاجیک ، حجاریان یا حتی علوی تبار در آن است که «بی لفافه»است. بی لفافگی اصلاحات آمریکایی را رسواتر و انقلابیون را منسجم تر می سازدو پیچ مهم تلقی های مختلف را نسبت به آن ها در حبهه انقلاب رد می کنیم چنان که قرآن در سوره نساء آیه هشتاد و هشت ونه می فرماید« فمالکم فی المنافقین فئتین چه شده که انقلابیون در برخورد با منافقان انقلاب دو دیدگاه دارند درون نظام و بیرون آن! والله ارکسهم بما کسبوا خداوند آن ها را به خاطر عملکردشان سرنگونشان ساخته!اتریدون ان تهتدوا من اضل الله آیا جریانی را که خداوند به ضلالتشان کشانده می خواهید هدایت گر باشید!و من یضل الله فلن تجد له سبیلا کسی که از راه خدا جدا شده و در واقع خدا او را به گمراهی کشانده دیگر راه نجاتی نخواهد یافت» جبهه اصلاحات آمریکایی «ودوا لو تکفرون کما کفروا فتکونون سواء همه تلاششان این است که شما هم با کفر به انقلاب و ولی فقیه با آن هاهم مسیر شوید.که کلا که هرگز چنین شود. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 6
      كى از تو نظر خواست حروم لقمه ؟! براى امثال تو و همين مشرق روسياه امثال شكورى راد خوبند تا با اتخاذ مواضع سخت و انقلابى لرزه بر اندام تون بندازه ، ملت ايران هم بايد يكبار براى هميشه تكليف خود را با شما بوكو حرامى ها ! روشن كنه.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 3
    ,اصلا بهزاد نبوی ایران نیست اوج اغتشاش به بهانه دیدار فرزندان از ایران خارج شد
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 3
    فعلا که نتیجش شده گرانی بیش از حد
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    یه جوری میگن هر کی ندونه فک میکنه بهزاد نبوی سالم مونده راش نمیدن کمدش که خمه شاید راحتم نمی تونه حرف جو میدی واس چی
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    فعلا که جریانات واغتشاشات پاییز نشان از ان دارد که اصلاح طلبان بطور اشکار اویز زنان فاجعه ومردان ... شدهاند تا بتوانند عفده گشایی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس